Särkyneen sydämen rukous

02.05.2022

Herra Jeesus Kristus, tulen sinun eteesi kiittäen, kumartaen ja ylistäen Sinun Pyhää nimeäsi. Armahda Sinä minua Jeesus ja anna minun avata sydämeni sinun armosi ja ristintyösi puoleen. Herra, pyydän, että sinä tulet luokseni ja annat minulle juuri sitä läsnäoloa, joka hoitaa syvää tuskaa, pelkoa ja ahdistusta sisälläni. Kuule minua, kun rukoilen ja pyydän sinua sydämeni valtiaaksi, kaikkien siellä olleiden valheiden sijaan. Haluan luopua niistä ja niiden vaikutuksista, ja elää Sinun totuudessa.

Olen paljon joutunut vääryyden ja valheiden orjaksi. Olen antanut vääränlaisten mallien ohjata elämääni. Sinä kuitenkin olet nähnyt kaiken ja jo vuosituhansia sitten armahtanut minut. Auta minua ymmärtämään ristintyösi voima ja mahdollisuus elämässäni. Tulen tänään luoksesi epäilevänä, ahdistuneena, pelokkaana ja jopa toivottomana. Kuule minua Herra. Ota vastaan tuskanhuutoni ja auta minut vapaaksi kokemuksistani. Anna minun Marian lailla levätä jalkojesi juuressa ja olla vastaanottamassa Sinun hellää läsnäoloasi.

Koska minua ei ole kohdeltu oikein ja minuuttani on eritavoin mitätöity, hylätty ja häväisty, pyydän Sinua vapauttamaan minut menneisyyteni traumaattisten muistojen vallasta ja auttamaan minua elämään sitä elämää, joka on lahjaa ja jossa on Sinun sinettisi. Tunnustan syntini, joita olen tehnyt siksi että minua vastaan on rikottu ja minua on hylätty niin monin eri tavoin. Kukaan ei ole koskaan ollut puolellani, enkä siksi ole voinut alkaa elämään niin kuin olisi pitänyt. Kasvoin valheiden ja vääryyksien johdattamana. Minusta on tullut oman elämäni uhri ja haluan luovuttaa elämäni Sinulle Jeesus. Toimin niin usein kuin olisin itse itseni pahin vihollinen. Ota minut vastaan ja anna armon auringon loistaa pimeyteni keskelle. Armahda minua Herra nimesi tähden.

Olen hyväksynyt itsestäni totuuden, jossa ei ole Taivaallisen Isän tarkoitusta ja siunausta. Auta minua vapautumaan ja hylkäämään valheet, jotka ovat ohjanneet minut väärille poluille ja vääriin tekoihin ja valintoihin. En enää halua olla tässä tilassa ja jatkaa näitä vääryyden teitä vaan kulkea sitä polkua, jonka Sinä olet minulle valmistanut. Ota minut ohjaukseesi ja auta vapauteen. Tiedän, etten voi poistaa tai mitätöidä menneisyyttäni, mutta voin luovuttaa sen sinulle ja löytää orjuuden tilalle vapauden. Antaudun Pyhän Hengen johtoon, armahda minua Jeesus!

Olen valheellisesti hyväksynyt totuuksia, jotka ovat alkaneet ohjaamaan elämääni väärään suuntaan ja ovat orjuuttaneet minut. Haluan luovuttaa kaikki sinulle Jeesus ja rukoilla, että Sinä tulet keskelle kaikkia näitä vääryyksiä ja valheita, ja vapautat minut. Näytä minulle Herra, se voima ja valta, joka näillä valheilla on elämässäni ollut ja miten ne ovat ohjanneet ja vaikuttaneet elämäni kulkuun ja valintoihin. Haluan oikaista tieni Sinun tahtosi mukaan ja luopua katkeruudesta ja vihasta, joita kokemukseni ovat saaneet aikaan.

Elämästäni on maalattu maisemia, joiden vuoksi en ole saanut ottaa vastaan sitä lahjaa, joka minulla on Sinussa. Minusta on maalattu kuvia, jotka ovat valheiden vääristämiä. Olen hyväksynyt itselleni nämä valheet ja väärät kuvat siitä, millainen olen ja millainen on identiteettini. Sanoudun nyt irti näistä vääristä oletuksista ja valheista, Sinun nimesi tähden. Rukoilen täydellistä vapautusta Sinun nimessäsi Herra Jeesus Kristus. Suostun luopumaan itseni tuomitsemisesta, kaikista vääristä ajatuksista ja käyttäytymismalleista, joita olen kokemusteni takia tehnyt ja pyydän Sinua, Pyhä Henki opettamaan minulle uuden elämän ja käyttäytymismallin. Kiitos Jeesus, että Sinä voit!

Ole ylistetty, Isä, Poika ja Pyhä Henki, nyt aina ja iankaikkisesti - aamen!