Ahdistuksen aikana

01.05.2022

Tämä rukous on tämän aikamme ihmisille kaiken sodan ja ahdistuksen keskellä, jotta uudelleen voisimme totuudessa kääntyä Jumalan puoleen ja anoa Hänen armollisuuttansa. 

Ylistetty Taivaallinen Isä, Poika ja Pyhä Henki, rukoilemme Jeesus, Sinun Pyhässä nimessäsi. Auta meitä ymmärtämään, miksi olet sallinut tällaisen ajan keskuuteemme. Olet sanonut, ettei hiuskaan putoa päästämme, niin ettet Sinä sitä tietäisi, siksi tiedämme tämän tilanteemme ja tämän ajan olevan Sinun sallimaa aikaa. Sinä Jumalamme olet sallinut vaivat ja sodan uhan täyttää aikaamme, jotta kääntyisimme uudelleen puoleesi anoen. Sinä haluat luoda uuden yhteyden meihin, koska me olemme kadottaneet Sinun merkityksesi ja eksyneet omien tarpeittemme tyydyttämiseen kaikella muulla, kuin Sinun rakkaudellasi. Siksi pitää meidän herätä, ymmärtää todellisuus ja nähdä Luomistyösi merkitys ja voima omassa elämässämme ja miten se ylläpitää maailmaa ja sen elämää.

Jumala, kaiken hyvän Luoja, meidän todellinen Isämme. Kohtaa meidät Isä armollasi, ja viisaudellasi, ja johdata meidät löytämään oma polkumme ja tarkoituksemme, sellaisena kuin Sinä sen tarkoitit. Avaa silmämme näkemään ja korvamme kuulemaan, Sinun Sanaasi, että jatkossa osaamme tehdä oikeita valintoja ja päätöksiä. Murskaa ympäriltämme valheen valta ja ne muurit, jotka olemme rakentaneet itsemme ja Sinun välille. Anna meille sydämen ymmärrys vastustaa pahaa, koska vain siten se menettää valtansa hallitessaan meitä.

Kuule meitä, Herrain Herra, kun kumarrumme puoleesi ja rukoilemme armollista läsnäoloasi. Ota vastaan katumuksemme, jonka syyllisyytemme tähden Sinulle tuomme. Emme ole osanneet varoa valintoja ja päätöksiä, joita olemme tehneet Sinua vastaan, kunnioittamatta Sinun tarkoitustasi meille. Pysäytä nyt maailmalla riehuva tarttuva virus, niin kuin kuningas Daavidin aikana pysäytit kansaasi kohtaavan vitsauksen.

Sinä sielujemme ja ruumiimme Ylin Lääkäri ja Suuri Parantaja. Sinun on todella kaikki valta, voima ja kunnia, Taivaassa ja maan päällä. Herätä uudestaan meidän uskomme Sinun rakkauteesi meitä kohtaan, sillä se on todellisuutta. Herätä sydämissämme uudestaan luottamus Sinun armolliseen ja parantavaan läsnäoloon, jotta Sinä voit nostaa meidät sairasvuoteiltamme. Sinua Armollinen Pelastajaamme ja Lunastajamme tahdomme kiittää ja ylistää ja pyydämme, poista harsot silmiemme edestä, että näkisimme totuuden ja oppisimme rukoilemaan, että Sinä suojaisit terveitä sairastumiselta. Anna Isä Raamatun Sanasi totuuden, puhua sydämiimme Armostasi ja viisautta toimia oikein ja tehdä järkeviä valintoja.

Pyhä Herramme ja Kuninkaamme, siunaa, varjele ja vahvista heitä, jotka vapaaehtoisesti ja itsensä uhrautuen hoitavat sairaita kodeissaan ja sairaaloissa. Vain Sinä voit poistaa kaikki sairaudet, vitsaukset ja kärsimykset keskuudestamme. Anna Sanasi tuoda ymmärrystä ja opeta meitä vaalimaan elämää ja terveyttä, Sinun lahjanasi. Avaa Sanasi merkitys luotasi eksyneille, ja ennen kaikkea, palauta luottamus Sanasi voimaan.

Rakas Isä Taivaan, anna meille sinun rauhasi ja täytä sydämemme lujalla uskolla ja luottamuksella Sinun lupauksiisi. Anna meille uudestaan toivoa ja uudista uskomme Sinun apuusi ja rakkauteesi meitä ihmispoloisia kohtaan, jotka aina teemme vääriä valintoja ja annamme synnin kiusata ja vaikuttaa halujemme ja himojemme tyydyttämiseksi. Olemme tehneet huonoja valintoja ja lakanneet uskomasta Sinun Kaikkivaltiuteesi. Rukouskin on hävinnyt elämästämme. Anna meille anteeksi ja valaa meihin uskon mieli rakkauteen Sinua ja lähimmäisiämme kohtaan, jotta voimme tämän maailman pelastaa väärien valintojen ja Sinun luomistyösi mitätöimisen vaikutuksista.

Kiitos Abba Isä, että Sinä meidän Kuninkaamme olet totuudellinen ja totuutta janoava Isä ja rakkautesi meitä kohtaan ei sydämestäsi häviä. Rakkautesi meitä kohtaan on loputon lähde, josta aina saamme ammentaa. Se on lääke, joka pelasta meidät kurimuksesta, johon omasta syystämme olemme joutuneet. Sinulle me annamme kunniaa ja ylistystä, koska Sinä Isä, Poika ja Pyhä Henki, pidät meistä huolen nyt, aina ja iankaikkisesti. Sinä olet ylistyksemme aihe, kiitos siitä. Sinun nimessäsi Jeesus, Aamen.